8.6.2017

#10 Uusi hoitoheppa

Moikka! Kerron nyt maanantai tallipäivästä eli 5.6.

Häippäsin kotoa tallille hoitelemaan mun hoitoheppoja. Tallille päästyä, pienessä sateessa, mentiin sisään katsomaan listaa sekä hoitamaan Tomppa.

Ulkotalleille päästyä otin harjapakin, laitoin sen Tompan karsinan eteen ja katsoin sen jälkeen söpöä Hugea, joka makoili karsinassaan.
Siirsin pakin sekä itseni karsinaan hoitamaan ihanaa pappaa! Tompalla oli tänään harvinaisen huono päivä, kiukutteli erittäin paljon ja oli vaikka kuinka vastahakoinen! Hyvän hoidon jälkeen menin talliin ja ihmettelin missä Tompan ratsastaja oli. Hän kuitenkin tuli myöhässä, onneksi olin hoitanut tompan niin ei tullut kauhea kiire. Ensimmäinen ryhmä lähti maastoon, joten auteltiin niitä selkään siinä.

Kysyin sen jälkeen Santtua hoitohevoseksi, mutta henkilö keneltä kysyin sanoi, että ottaisin mielummin Mimmin, sillä hänellä ei ole yhtäkään hoitajaa, no nyt on, minä! Hän näytti mulle kaikki Mimmin kamat, rintaremmit sun muut. Aloitin siis hoitamaan Mimmiä maanantaisin, torstaisin ja sunnuntaisin.

Hoidin Mimmin ennen sen tuntia, kun odottelin Tomppaa tunnilta. Olin sopinut hänen ratsastajan kanssa, että hoidan Tompan tunnin jälkeen.
Tompan tultua otin sen hänen ratsastajaltaan ja matkasimme Tompan karsinalle, kamat pois ja yhdellä harjalla harjaus, sekä tietenkin kaviot. Vein satulan ja suitset talliin omille paikoille ja lähdin sitten kotia kohti!

Kiitos kun luit!💖

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti